Sain Hiireltä maailman äärissä, eli Rátonilta haasteen:

Tehtävänanto: "Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

Tämä on pyörinyt jo ties kuinka kauan blogeissa, ja toivoin hartaasti ettei kukaan haasta minua, koska en osaa sanoa mitkä tavoistani ovat omituisia ja mitkä normaaleja. No, yritetään:

1. Teen listoja aivan kaikesta. Ruokalistoja tulevalle viikolle, kauppalistoja, lahjatoivelistoja, mitä ostan lahjaksi- listoja. You name it.

2. Rastan lasten juttuja. Siis kaikkea sitä krääsää mistä yleensä viisivuotiaat ovat innoissaan. Muumit, Myyrä, Halinallet ja Hello Kitty kuuluvat lemppareihini. Niin, mainitsinko jo että olen 21-vuotias äiti, eli minun pitäisi olla päässyt yli tuollaisesta. You wish.

3. Pelkään omituisia asioita. Niiden yleisten pelkojen lisäksi siis. Pikku kakkosen varokaa heikkoja jäitä- animaatio on jättänyt minuun ikuiset traumat, enkä suostu menemään edes lähelle jäätynyttä merta, vaikka muut siellä pilkkisivätkin tai jopa ajaisivat autolla.  Pelkään hulluna korkeita paikkoja, jonka vuoksi vihaan liukuportaita. Varsinkin metroon meneviä. Tästä syystä käytän mielummin ratikkaa jolla kestää tuplasti pidempään, kuin kuljen metrolla. Suurin typerä pelkoni on kuitenkin uunit. Niin siis aivan tavallinen uuni, joka lötyy joka kodista. Minulle ei tuota ongelmaa pestä monisataa asteista grilliä töissä, tai puhdistaa kiehuvia rasva-altaita, mutta voi helvetti jos joudun ottamaan leipää uunistä, menen paniikkiin. Yleensä huudan jonkun auttamaan, ja kaikki duunikavarit nauravat katketakseen. Minkä minä sille voin, uunit ovat vain niin kamalia.

4. Tämä liittyy hiukan tuohon edelliseen, eli töihin. Olen tällä hetkellä kotona maailman suloisimman otuksen kanssa, mutta silti kaipaan töihin takaisin. Siis takaisin siihen työhön jota ei arvosteta, palkka on hävyttömän surkeaa ja minua kohdellaan yleensä kuin palvelijaa tai idioottia. Työkaverit ovat kuitenkin ihan huippuja, ja mukava asiakas saattaa pelastaa paskimmankin päivän. Sanokaa vain omituiseksi. :)

5. Viimeiseksi voisin mainita Cola light riippuvuuteni, voisin juoda helposti tuota litkua litroittain. Nyt olen kuitenkin onnistunut vierottamaan itseni miltein kokonaan, juon limua vain viikonloppuisin, enkä ihan järkyttäviä määriä edes. Nykyään olen kuitenkin koukussa joka aamuiseen maitokahviini.

Kiitos haasteesta, mutten taida tätä laittaa eteenpäin, kun miltein kaikki ovat tämän tehneet.